Bitcoin en Ethereum lijken eindelijk weer wat beter te gaan presteren. De meeste investeerders gingen vol enthousiasme het jaar 2022 in, met een sterk geloof in nieuwe all-time highs. Die droom bleek uiteindelijk te veranderen in een nachtmerrie, want de markt bleef maar waarde verliezen. Is er nu licht aan het einde van de tunnel?
Bitcoin begint te herstellen
Ondanks dat de rest van de markt het nog altijd zwaar heeft, lijkt Bitcoin zich langzaam te ontkoppelen. Op zaterdag noteerde de grootste crypto van de markt een plus van 3 procent. Ook het handelsvolume kruipt langzaam omhoog ten opzichte van het gemiddelde van afgelopen maand. Opvallend is dat Bitcoin het sinds de Merge ook beter doet dan Ethereum, een ontwikkeling die maar weinigen hadden verwacht.
Aan de andere kant lijkt Ethereum zich ook klaar te maken voor een nieuwe opleving. Dankzij de Merge is de uitgifte van nieuwe Ethereum namelijk flink gezakt. Er is nog steeds sprake van inflatie, maar slechts van een paar honderd Ethereum tokens per dag. Voor de Merge ging het om ongeveer 12.000 Ethereum per dag.
De Merge biedt hoop
Veel analisten zien de Merge als het keerpunt voor de crypto-markt. Zelfs tech-gigant Google heeft uiteindelijk een ‘easter egg’ ingebouwd in de zoekmachine om de Merge te vieren. Het heeft er dan ook alle schijn van dat dit evenement de potentie heeft om het sentiment op de markt behoorlijk om te draaien. Iets wat de markt wel kan gebruiken, na maanden van neerwaartse koersen.
Uiteindelijk blijft het echter afwachten, met name komende week belooft daarin een belangrijke tee worden. Op 21 september beslist de Federal Reserve namelijk opnieuw over de Amerikaanse rente. Nadat de inflatiecijfers op 13 september behoorlijk tegenvielen, is de kans aanwezig dat de Federal Reserve komende week hard ingrijpt met een stevige renteverhoging.

Bitcoin onder druk: koers nadert laagste punt sinds Trump weer president is
Bitcoin koers daalt hard na Trump-nominatie voor de Fed. Beleggers vrezen streng beleid en vluchten uit risicovolle assets.

Blockstream haalt $210 miljoen op: Kan dit de schaalbaarheid van Bitcoin verbeteren?
Blockstream haalt 210 miljoen dollar op om de infrastructuur van Bitcoin op meerdere punten te verbeteren.

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?
Bitcoin nieuws

Bitcoin onder druk: koers nadert laagste punt sinds Trump weer president is
Bitcoin koers daalt hard na Trump-nominatie voor de Fed. Beleggers vrezen streng beleid en vluchten uit risicovolle assets.

Blockstream haalt $210 miljoen op: Kan dit de schaalbaarheid van Bitcoin verbeteren?
Blockstream haalt 210 miljoen dollar op om de infrastructuur van Bitcoin op meerdere punten te verbeteren.
Meest gelezen

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?

