Maak een account op Bitvavo en krijg €10 cadeau! Stort €10 en ontvang €10 extra
Bitvavo: Stort €10
en krijg €10 gratis
Sonic, de eerste op gaming gerichte Solana Virtual Machine (SVM) laag 2, heeft een indrukwekkende mijlpaal bereikt door meer dan 600 miljoen transacties te genereren van meer dan 1 miljoen gebruikers tijdens zijn testnet. Deze groei illustreert de toenemende acceptatie van Web3-games.
Voor een groot deel was de toename in het aantal gebruikers te danken aan de Odyssey testnetcampagne. Deze campagne bood gebruikers beloningen voor het spelen van games en het uitvoeren van transacties op het testnet, aldus Chris Zhu, CEO van Sonic SVM.
Zhu lichtte toe: “Gebruikers ontvangen ‘ringen’ als beloning voor het uitvoeren van transacties op het testnet en het voltooien van specifieke taken. Deze taken omvatten ook het voltooien van acties binnen onze ecosysteemgames.”
Er werden 8 verschillende games door het testnet aan gebruikers aangeboden, waaronder de populaire Rage Effect, LowLifeForms en JogoJogo. Laatstgenoemde, een op voorspellingen gebaseerde game, trok alleen al meer dan 250.000 registraties.
Sonic maakt deel uit van een nieuw paradigma genaamd play-to-earn of Web3 gaming, dat spelers wil belonen voor hun tijd en door spelers beheerde economieën met echte waarde wil creëren. Echter, Web3-gaming heeft moeite om mainstream gebruikers aan te trekken vanwege een gebrek aan kwaliteitsgames.
Volgens Zhu van Sonic SVM is de grootste uitdaging voor Web3 game-ontwikkelaars momenteel het gebrek aan “zachte” infrastructuur. Essentiële “zachte” infrastructuur omvat ondersteuning voor go-to-market-strategieën, project bootstrapping-services en marketingtactieken na de lancering.
Zhu verklaarde: “Wij erkennen dat het succes van een game niet alleen wordt bepaald door de technische aspecten ervan. De ‘zachte’ infrastructuur die we bieden, is ontworpen om niet alleen onze individuele games, maar Web3-gaming op Solana als geheel te verbeteren en te promoten.”
Eind juni sloot Sonic SVM een Series A-financieringsronde van $12 miljoen af, onder leiding van Bitkraft Ventures, waarmee het totale opgehaalde kapitaal op $16 miljoen kwam.
De huidige Web3-games worden vaak bekritiseerd omdat ze de ontwikkeling van kwaliteitsgameplay negeren ten gunste van snelle financiële prikkels. Zhu van Sonic gelooft echter dat educatie een grotere uitdaging is voor de acceptatie van mainstream Web3-games.
Hij zei het volgende: “Het grootste probleem voor de acceptatie van mainstream is een inherent verschil in de economieën die worden gecreëerd in Web2-games versus Web3-games. Er moet veel meer educatie komen over Web3-games, evenals het bouwen van interessante en boeiende platforms waar gamers van zullen genieten.”
Solana ontwikkelt zich tot een toonaangevende blockchain voor Web3-gamingcommunity’s, voegde Zhu toe. Andere populaire blockchainnetwerken voor gaming zijn onder andere Ronin Network (de blockchain van Axie Infinity), Immutable X, MultiverX, Oasys en Polygon.
De tokenisatie van real-world assets (RWA) kende in 2024 een doorbraak. Analisten voorspellen sterke groei voor deze snelgroeiende sector.
MrBeast wordt beschuldigd van betrokkenheid bij een crypto pump-and-dump schandaal, waar hij naar verluidt $10 miljoen mee verdiende.
CipSoft, de ontwikkelaar van de legendarische MMORPG Tibia, heeft een grote aankondiging gedaan: de lancering van de Tibia Token (TIB).