Ooit wouden de jong volwassenen een vaste baan, een auto kopen en een huis kopen. De traditionele manier van leven ziet er tegenwoordig heel anders uit dan vroeger. Vandaag de dag hebben de jong volwassenen niet persé een vaste baan, hebben ze
Uber op de telefoon en hoogstwaarschijnlijk een huurhuis.
Slechte reputatie
Hierdoor is het eigenlijk niet als verrassing dat Millennials nu hun slechte reputatie waarmaken door hun kantoorbanen bij grote banken te verlaten om alle tijd te kunnen investeren in het handelen in
crypto. Zo hebben op Wall Street genoteerde banken als de ‘Deutsche Bank’ en ‘Goldman Sachs’ veel jong talent verloren aan Crypto Exchanges. De voornamelijkste reden
hiervoor is dat deze medewerkers hier meer geld verdienen. Ja dit lees je goed, jong talent zijn in staat om meer geld te verdienen via part-time crypto handelen dan fulltime aan de slag op hun kantoorbaan bij de bank. Zo ook Asim Ahmad. Als
ex-medewerker voor het grote investeringsorganisatie Blackrock Inc. In Londen. In zijn vrije tijd handelde hij in cryptocurrency. Nu hij zijn baan heeft opgezegd heeft hij meer tijd gehad om te kunnen handelen in crypto. Ooit is hij begonnen met een
investering van $13,000, toen de prijs van de Ethereum nog op $10 zat. Nog geen jaar later is zijn investering bijna vervijftigvoudigd, wat Ahmad een miljonair maakt. Niet slecht voor slechts één jaar.
Millennials en hun ouders
Alhoewel het nu digitaal is, zijn millennials niet de beste in het maken van investeringen. Zo maken zij dezelfde slechte investeringsfouten als hun ouders twee decennia geleden deden door in het dotcom project te springen. Destijds namen ‘Dotcomers’
advies op om volledig online te gaan, wat voor veel niet goed afliep.
Geen verrassingen
Dit is echter slechts een deel van het volledige verhaal. TD Ameritrade heeft nu de investeringsgewoonten van millennials ontrafeld. Hier zijn er echter geen verrassingen. Net als Ahmad en zijn ouders 20 jaar geleden, geven millennials de voorkeur in
zogenoemde coole investeringen. Dit zijn investeringen als aandelen in Apple, Netflix, Tesla, noem maar op. Net als hun Dotcom-ouders, zijn Millennials dol op de nieuwe economie en het potentieel wat dit kan bieden. Nu focussen zij dus op de crypto.
Tot slot zijn, zoals verwacht, oude en daarmee ‘saaie’ dividendvoorraden al lang uit het zicht van millennials. Het afdekken van jouw investeringen maakt geen deel uit van de vocabulaire van een millennium.