Elizabeth Warren, Tina Smith en Richard Durbin, drie Amerikaanse senatoren, hebben Fidelity Investments opnieuw verzocht om de opname van Bitcoin in hun pensioenfondsen te heroverwegen. In een brief aan Fidelity Investments CEO Abigail Johnson van 21 november, zeggen de drie senatoren dat de val van FTX alles zegt over de industrie.
Industrie heeft serieuze problemen
Het drietal is bang dat mensen hun zuurverdiende pensioenen in Bitcoin investeren en hiermee grote verliezen lijden. In theorie kan dat een hoop mensen in de problemen brengen. Aan de andere kant is het ook mogelijk dat Bitcoin momenteel rond de bodem ligt en we vanaf hier weer aan een nieuwe run omhoog beginnen, wie zal het zeggen. Risico is iets wat inherent is verbonden aan investeren.
“Sinds juli, het moment waarop we voor het laatst bij jullie aanklopten om onze zorgen uit te spreken, is de waarde van Bitcoin gekelderd”, aldus de Senatoren. Dat is makkelijk praten in deze markt en het lijkt niet fair om een belegging af te schieten op een tijdsframe van enkele maanden. Als je naar Bitcoin kijkt, dan moet je de hele levensloop erbij pakken.
Volledige impact van FTX moet nog komen
Het lijkt erop dat de senatoren en met name Elizabeth Warren, ieder moment van zwakte aangrijpen om Bitcoin een schop na te geven. Eigenlijk is het te bizar voor woorden dat ze een neutraal protocol, wat zich van niets en niemand wat aantrekt, proberen tegen te houden. Als ze het niet boeiend vinden, dan kunnen ze het toch ook met rust laten?
Het zou betere zijn als dit soort figuren zich eens druk maken over de Amerikaanse dollar, die continu waarde verliest in de vorm van inflatie. Dat is echt een probleem voor de bevolking, want de meeste Amerikanen sparen braaf in dollars. De ‘schade’ die bitcoin aanricht valt daarbij in het niet. Fidelity lijkt zich hier weinig van aan te trekken en wil de afdeling voor digitale assets zelfs met 25 procent uitbreiden in Q1 2023 met 100 nieuwe werknemers.

Bitcoin onder druk: koers nadert laagste punt sinds Trump weer president is
Bitcoin koers daalt hard na Trump-nominatie voor de Fed. Beleggers vrezen streng beleid en vluchten uit risicovolle assets.

Blockstream haalt $210 miljoen op: Kan dit de schaalbaarheid van Bitcoin verbeteren?
Blockstream haalt 210 miljoen dollar op om de infrastructuur van Bitcoin op meerdere punten te verbeteren.

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?
Bitcoin nieuws

Bitcoin onder druk: koers nadert laagste punt sinds Trump weer president is
Bitcoin koers daalt hard na Trump-nominatie voor de Fed. Beleggers vrezen streng beleid en vluchten uit risicovolle assets.

Blockstream haalt $210 miljoen op: Kan dit de schaalbaarheid van Bitcoin verbeteren?
Blockstream haalt 210 miljoen dollar op om de infrastructuur van Bitcoin op meerdere punten te verbeteren.
Meest gelezen

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?

