De Amerikaanse autoriteiten zijn volgens een rapportage van de Washington Post een onderzoek naar Binance gestart. Als we de rapportage mogen geloven, dan zijn enkele federale ambtenaren begonnen met het stellen van vragen aan hedgefondsen over hun relatie met Binance. Laat wel duidelijk zijn dat het onderzoek van de autoriteiten niet per definitie betekent dat Binance ook iets verkeerds heeft gedaan.
Problemen uit 2018
Ondanks dat ligt Binance volgens Reuters wel degelijk onder vuur in de Verenigde Staten. Het bedrijf zou in 2018 de wet- en regelgeving tegen het witwassen van geld aan zijn laars gelapt hebben. Bij Binance zelf maken ze zich echter niet zo druk om al het gedoe dat momenteel gaande is rondom het beursplatform. Het hoofd van de strategie-afdeling, Patrick Hillman, vertelde aan de Washington Post dat Binance “op dagelijkse basis met praktische iedere wetgever” in overleg is.
Ook onderzoeken de autoriteiten volgens de berichtgeving de gedragingen van CEO Changpeng Zhao. Dit onderzoek zou al lopen sinds 2018, wat behoorlijk snel na de geboorte van Binance is. Het beursplatform is namelijk pas in de zomer van 2017 gelanceerd. Dat betekent dat Binance in principe al vanaf het begin der tijden in de gaten wordt gehouden.
Overleg met advocaten
Hiernaast schijnt het advocatenkantoor van Binance, Gibson Dunn, al maanden ontmoetingen te hebben met de Amerikaanse autoriteiten. Volgens Reuters is het idee van de onderhandelingen om een deal te sluiten, zodat de crypto-markt niet nog verder onder druk komt. Een strafproces zou mogelijk een nieuwe tik voor de crypto-markt kunnen betekenen.
“Zoals je overal in de media kunt lezen, onderzoeken wetgevers momenteel ongeveer iedere crypto-bedrijf op dezelfde problemen. Dit is een jonge industrie die snel gegroeid is en Binance laat zien dat het de focus op veiligheid en compliance heeft door grote investeringen in ons team en de tools en technologie die we gebruiken om illegale activiteiten op te sporen”, aldus een vertegenwoordiger van Binance.

Bitcoin onder druk: koers nadert laagste punt sinds Trump weer president is
Bitcoin koers daalt hard na Trump-nominatie voor de Fed. Beleggers vrezen streng beleid en vluchten uit risicovolle assets.

Blockstream haalt $210 miljoen op: Kan dit de schaalbaarheid van Bitcoin verbeteren?
Blockstream haalt 210 miljoen dollar op om de infrastructuur van Bitcoin op meerdere punten te verbeteren.

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.
Regulatie nieuws

Heftig debat tussen senator Elizabeth Warren en crypto-voorstander John Deaton
Felle clash tussen Elizabeth Warren en John Deaton over crypto-regulering tijdens debat. Warren pleit voor strenge regels, Deaton voor innovatie.

Italië van plan om belasting op cryptowinst fors op te voeren naar 42% in nieuwe begroting 2025
De Italiaanse regering heeft plannen aangekondigd om de vermogenswinstbelasting op bitcoin en andere cryptovaluta te verhogen.

Zuid-Korea versterkt toezicht op cryptomarkt en overweegt lancering van crypto-ETF’s
Zuid-Korea zet belangrijke stappen richting crypto-regulering en mogelijke lancering van crypto-ETF’s met de oprichting van een speciale commissie.
Meest gelezen

Herstel goud en zilver ingezet – inflatiecijfers VS kunnen koers bepalen
Goud en zilver herstellen voorzichtig van de scherpe koersdaling die we donderdag zagen. Wat kunnen we verwachten van de edelmetalen?

Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF
Grayscale wil multi-crypto fonds omzetten naar Spot ETF, met toegang tot BTC, ETH en andere altcoins. Goedkeuring door SEC onzeker.

